Fitness

Jeg er begyndt på fitness den 5. oktober 2009. Det har jeg valgt fordi jeg er begyndt på min  3. alder samtidigt har jeg opgivet mit arbejde den 31. august 2009 i Post Danmark. En anden årsag er mit BMI 32,32, som er for højt 🙁

BMI over 29 (Kilde: De Danske Vægtkonsulenter) Svær overvægt. Du gør klogt i at tabe dig da din overvægt kan forårsage sygdom.

Jeg skriver lidt om mine erfaringer og starter med med mit træningsprogram i kronologisk orden:

1. Opvarmning på Cykel

Start: Tid 15 minutter – Level 7. Startresultat – Powerwatt 152 – 158 cal. – 7,1 km. (pr. time 28.250 meter)

2. Ben press

Start Belastning 40 kg. –  3 x 15 øvelser – stilling 4.

3. Bryst træk

Start Belastning 25 kg. –  3 x 15 øvelser – stilling 3.

4. Mavebøjning

Start: 3 x 15 øvelser – 3 vejs lige frem, til højre, til venstre.

5. Brystpres

 

Start Belastning 15 kg. –  3 x 15 øvelser – stilling 4.

6. Roning

Start Belastning 20 kg. –  3 x 15 øvelser – stilling 3 – afstand 6.

7. Skulder pres

Start Belastning 7,5 kg. –  3 x 15 øvelser – stilling 4. Det er min svageste deciplin   🙁

8. Mavebøjning

Start Belastning 40 kg. –  3 x 15 øvelser.

9. Ryg Stræk

Start Belastning 25 kg. – 3 x 15 øvelser – skulderpude 4.

10. Cykel Country Cross

Start Tid 15 minutter – level 7.

_______________________________________________________________________

Selve træningsforløbet varer lidt over 1½ time og jeg afslutter med et gratis bad bagefter 🙂

Jeg  har altid betragtet fitness som noget tidsfordriv, som folk dyrkede når de ikke kunne få tiden til at gå ! Den opfattelse er ændret markant ………

…… for det giver noget for en mand på 61 år at bruge de godt 1½ time i SA-Hallen 3 gange om ugen! Man får dejligt meget sved på panden og en masse velvære bagefter…………

Jeg kan anbefale dig at starte lige nu.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *